مرکز اسلامی توحید نیوکاسل

Tawheed Newcastle Islamic Centre
Cliftonville, Bentinck Road, Newcastle Upon Tyne, NE4 6UX
01912737755
07977305050

مرکز اسلامی نیوکاسل در سال ۱۳۷۵ و پس از حضور دانشجویان ایرانی در شهر نیوکاسل و زیر نظر ریاست وقت محترم مرکز اسلامی انگلیس تأسیس گردید و از ابتدا برگزار کننده مراسمات دینی و دوره های آموزشی اسلامی بوده است. فعالیت های کنونی این مرکز از قبیل برگزاری برنامه های مناسبتی مانند اعیاد، ولادت ها، شهادت ها و وفات های اولیاء دین بوده است که اوج آن در برگزاری سی روزه مراسم های افطار در ماه مبارک رمضان و برنامه دوازده روزه دهه اول ماه محرم می باشد. همچنین برنامه های هفتگی مانند دعای کمیل در شبهای جمعه و دعای ندبه در صبح جمعه و همین طور نمازجمعه در این مرکز انجام می شود. برنامه های آموزشی مانند مدرسه فارسی برای کودکان و بزرگسالان و همین طور دوره مقدماتی حوزه و کلاسهای معرفت افزایی دینی برای خواهران و نیز کلاس های آموزش زبان انگلیسی به آنها از دیگر برنامه های مرکز اسلامی نیوکاسل است.

    آنچه برنامه های این مرکز اسلامی را از بسیاری از سایر مراکز اسلامی متمایز می نماید گردهمایی برادران و خواهران و فرزندان ایشان از بیش از ده ملیت مختلف در هر یک از برنامه های مختلف و استفاده از یک برنامه واحد در این مرکز می باشد.

    هر یک از برنامه های مناسبت های دینی در این مرکز، حد اقل به دو زبان انگلیسی و فارسی برگزار می شود و در ماه محرم و برخی مناسبت های دیگر نیز علاوه بر دو زبان فارسی و انگلیسی از زبان عربی نیز برای ارائه محتوای دینی در قالب سخنرانی و مدیحه سرایی به مخاطبین استفاده می شود.

    کلاس های زبان انگلیسی برای سه مقطع سنی ۵-۸ ، ۹-۱۱ و ۱۲-۱۵ سال و با موضوعات آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن، احکام، اخلاق، عقاید و تاریخ اسلام و بر اساس متن آموزشی کتاب های بسیار مناسب برگزار می شود و هیچ هزینه ای بابت شرکت در این برنامه های آموزشی از دانش آموزان دریافت نمی گردد و اساتید نیز به صورت داوطلبانه به ارائه دروس می پردازند.

    کلاس های دوره مقدماتی حوزه نیز که برای بزرگسالان بالای ۱۵ سال برگزار می شود با موضوعات فقه، صرف و نحو، عقاید اسلامی و همین طور اخلاق اسلامی و بر اساس دروس و سرفصل ها و کتاب های آموزشی ای که توسط حوزه علمیه لندن تدوین گردیده به زبان انگلیسی ارائه می گردند.

    کلاسهای فارسی تا کنون برای فرزندان خانواده های فارسی زبان که به علت رشد در محیط انگلیسی در تکلم به زبان مادری مشکل داشته اند برگزار شده و هم اکنون تدریس آن برای غیر فارس زبانان مقیم نیوکاسل در دست اجرا است.

‘سایر’ برنامه هایی که توسط این مرکز برگزار می شود عبارتند از:

برگزاری اردوهای آموزشی-تفریحی

برگزاری مسابقات ورزشی و دینی

برگزاری نمایشگاه کتاب و عکس با موضوعات مختلف

دعوت از کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لندن برای حضور در نیوکاسل و ارائه خدمات کنسولی در مرکز اسلامی توحید نیوکاسل برای ایرانیان مقیم این شهر

ارائه خدمات پژوهشی با امانت دادن کتب مورد نیاز مردم از کتابخانه این مرکز و همین طور فروش کتابهای مورد نیاز ایشان.[۱]

 

Tawheed Newcastle Islamic Centre was founded in 1998 under the supervision of the Islamic Centre of England and it has been holding Islamic cultural and educational programs to fulfil the needs of the communities living in the North East of the UK.

Tawheed Newcastle Islamic Centre is honoured to commemorate the weekly fest of Friday by holding the Supplication of Kumail a night before it and by Friday prayer and supplication of Nudba on Fridays as well as commemorating other Divine Fests during the year like: Eid al-Fitr, Eid al-Adha (Ghurban), Eid al-Mab’ath and Eid al-Ghadeer and the birth anniversaries of the Holy Prophet of Islam (PBUH) and his great progeny (A.S) as well as the sad occasions of their martyrdoms.

Numerous events adorn the Islamic calendar: Ramadan; the fasting season, and Muharram are just two of such auspicious and sacred occasions.

Tawheed Newcastle Islamic Centre commemorates the occasion of the month-long fast of Ramadan by holding gatherings for congregational prayers, recitation of the Holy Quran, giving lectures and providing meals for the devotees to break their daytime fast.

What makes our programs unique among many of other Islamic centres is the fact that the believers and their families from more than ten different nationalities come together and benefit from the same lectures and recitations which are mostly held in English and Farsi and in some occasions in Arabic

Our school is held for different age groups of 5-8, 9-11 and 12-15-year-old. Each of these groups learns Quran, Islamic Jurisprudence, Islamic Ethics, Islamic Beliefs and History of Islam based on the suitable textbooks provided for their age group.

Having devoted teachers to teach voluntarily enables us to hold the classes in English free of charge for the students from different nationalities and cultures.

As a completion for the study of Islam in such age a complementary level studies is held on the weekend for the age group of over 15 for those who seek the more advanced level of studies of Islam which is called Pre-Hawzah course. This course has been designed by the Islamic Seminary of England and prepares the students for a deeper understanding of Islam.

There are also classes for mothers of the children to improve their knowledge of Islam which is necessary for parenting as well as English language itself.

Tawheed Newcastle Islamic Centre also holds Farsi classes for the children of Farsi speaking families whose children were born in the UK and have difficulty in speaking Farsi.

Daily Programs:

  1. Congregational prayers of Zuhr and Asr at Azan Time
  2. Congregational prayers of Maghrib and Ishaa at Azan Time

Some of the ‘other’ activities of Newcastle Islamic Centre are as follows:

Holding Educational and Leisure camps for the families

Holding religious and sport competitions

Holding galleries and book fairs

Inviting the consulate team from the Iranian Embassy in London to provide consulate services for the Iranians living in the North East of the UK

Providing necessary books for the community.[۲]

[۱].https://www.tnice.co.uk/fa/%d9%85%d8%b1%da%a9%d8%b2-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%aa%d9%88%d8%ad%db%8c%d8%af-%d9%86%db%8c%d9%88%da%a9%d8%a7%d8%b3%d9%84/

[۲]. https://www.tnice.co.uk/

سلب مسئولیت

  • اطلاعات ارائه‌شده در مطالب این وب‌سایت توسط تیم تحریریه وبسایت اطلس شیعه و به فراخور نیازسنجی صورت گرفته و اهداف مؤسسه گردآوری شده است.
  • تحریریه اطلس شیعه به علت حساسیت بعضی از موضوعات ارائه شده، همواره در تلاش بوده است که محتوایی دقیق و صحیح منتشر کند؛ با این حال هیچ‌گاه توصیه‌ نمی‌کند که در موارد حساس و تصمیم گیری های مهم از اطلاعات موجود در مقالات سایت استفاده شود و در تمامی موارد،‌ در درجه اول کاربران را به مشورت با متخصصان و تماس مستقیم با مؤسسه توصیه می‌کنیم.
  • تیم اطلس شیعه به‌هیچ عنوان مسئولیت مطالب و توصیه‌های نقل شده در مطالب را بر عهده نمی‌گیرد و مسئولیت این مطالب و توصیه‌ها با گوینده اصلی خواهد بود.
  • در نهایت وب‌سایت اطلس شیعه مسئولیت هرگونه استفاده از مطالب موجود در این وب‌سایت یا هر اقدامی که با تکیه بر مطالب این سایت صورت گرفته و منجر به ایجاد مشکلی برای کاربران شده است را از خود سلب می‌کند.
  • علی‌رغم سلب مسئولیت اطلس شیعه از استفاده از مطالب وب‌سایت،‌ تیم تحریریه ما همیشه صحت و دقت هر محتوایی را قبل از انتشار بررسی می‌کند و درصورت لزوم،‌ مقالات خود را در بازه‌های زمانی مختلف به‌روزرسانی می‌کند. با این حال لازم است کاربران قبل از اتخاذ تصمیم بر اساس مقالات وبسایت و یا بکارگیری توصیه های نقل شده در این مقالات، ضمن تأمل، اقدام به مشورت با متخصصین اطلس شیعه نموده و سپس‌ اقدام نمایند.
  • وب‌سایت اطلس شیعه گاها در نگارش مقالات خود به وب‌سایت‌های مختلفی لینک داده است که این امر صرفا جهت ذکر منبع یا ارجاع دادن به صفحه‌ای دیگر (برای اطلاعات بیشتر و…) می‌باشد. وجود لینک یک وبسایت دیگر در اینجا به معنای تایید استفاده از مطالب، خدمات و محصولات این وب‌سایت‌ها توسط اطلس شیعه نیست و مسئولیت استفاده از این مطالب/خدمات/محصولات برعهده کاربر و سایت ارائه‌دهنده محتوا/خدمت/محصول است.
  • وب‌سایت اطلس شیعه برای آشنایی کاربران با محصولات فرهنگی و بهره‌بردن از محتوای محصولات فرهنگی-هنری برتر دنیا، گاها به معرفی کتب، مقالات، مجلات، فیلم‌های مستند و سایر محصولات چندرسانه ای خواهد نمود. فرآیند ایده‌یابی و آماده‌سازی این گروه از محتوا همواره در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران انجام شده‌است. سپاسگزار خواهیم بود اگر مغایرت احتمالی محتوا با قوانین و یا مشکلات دیگر در صحت و دقت محتوا را به ما گزارش کنید تا فورا اصلاح شود.
  • وبسایت اطلس شیعه در فرایند پیش‌برد پروژه‌ها، گاها به معرفی شخصیت‌های حقیقی و حقوقی خواهد پرداخت. در این گروه از محتوا همواره تلاش تحریریه اطلس شیعه بر صحت سنجی اطلاعات، ارائه محتوای منصفانه و دوری از جانب‌داری و رفتارهای اقلیت ستیز بوده است. با این حال دریافت نظرات و انتقادات شما در این خصوص مزید امتنان است. در صورتی که تصور می‌کنید مطالب ارائه شده نسبت به یک شخصیت حقیقی یا حقوقی دور از واقع است، حتما مراتب را به ما گزارش دهید تا اقدام مقتضی صورت پذیرد. تیم تحریریه ما همواره پذیرای دیدگاه‌های تازه خواهد بود.
  • اطلاعات مکانی و جغرافیایی ارائه شده در وبسایت اطلس شیعی صرفا تقریبی و بر اساس اطلاعات موجود در فضای وب جمع‌آوری شده است و در صورت استفاده از این اطلاعات جهت مسیریابی و ارسال مرسولات، اطلس شیعه مسئولیت خسارات احتمالی را به عهده نخواهد گرفت.

سیاست حفظ حریم شخصی

وب‌سایت اطلس شیعه طبق قوانین جرایم رایانه‌ای متعهد می‌شود که اطلاعات کاربران را با تمام امکاناتی که در اختیار دارد محافظت کند و به هیچ‌عنوان این اطلاعات را در اختیار سازمان‌ها و مراکز دیگر به منظور تبلیغات یا خدمات دیگر ارائه ندهد.
همچنین ما این امکان را در اختیار کاربران قرار داده‌ایم تا کاربران در صورت عضویت در سایت اطلس شیعه بتوانند، اطلاعات خود را ویرایش کنند یا در صورت درخواست برای حذف کاربری خود با ارسال درخواست به تیم پشتیبان این امکان برای آنها فراهم گردد.

ما چه اطلاعاتی را از کاربران جمع‌آوری می‌کنیم و چرا ؟
هنگام ورود شما به سایت اطلاعاتی همچون دفعات بازدید شما از سایت، مدت زمان حضور شما در سایت، نسخه مرورگر، دستگاهی که با آن سایت را مشاهده می‌کنید، منطقه جغرافیایی شما و اطلاعات فنی دیگر که جهت بهینه‌سازی و بررسی ترافیک سایت به ما کمک خواهد کرد. این اطلاعات به هیچ عنوان به سازمان‌های ثالث فروخته نخواهد شد و فقط جهت بهبود سایت اطلس شیعه استفاده خواهد شد.
وقتی بازدیدکنندگان نظری در سایت ارسال می‌کنند، ما داده‌هایی که از کاربر هنگام نظر به جا مانده را جمع‌آوری می‌کنیم، مثل آدرس ایمیل، آدرس IP (نشانی پروتکل اینترنت)، زمان ارسال نظر و همچنین اگر آدرس ایمیل شما در سرویس که Gravatar ارائه می‌دهد ذخیره شده باشد، بعد از تائید نظر شما، تصویر کاربری شما در این سایت به نمایش در خواهد آمد.
اگر تصویری را در یکی از سرویس‌های ارائه شده در سایت اطلس شیعه قرار می‌دهید باید توجه کنید که این تصویر حاوی داده‌هایی درباره‌ی موقعیت مکانی مشخص (EXIF GPS) نباشد. بازدیدکنندگان دیگر می‌توانند بعد از ذخیره سازی تصویر موقعیت مکانی این تصاویر را استخراج کنند.

کوکی‌ها
بعد از به اشتراک گذاشتن نظر در وبسایت، شما می توانید تصمیم بگیرید که نام، نشانی ایمیل و وبسایت‌تان در کوکی ذخیره بشود یا خیر. در این زمینه حق انتخاب دارید اما در صورت پذیرش ذخیره‌ی اطلاعات در کوکی، در مراجعات بعدی خود به وبسایت برای اشتراک‌گذاری نظرات، نیاز به پُر کردن فرم اطلاعات نام‌برده نخواهید داشت. ماندگاری کوکی‌ها در وبسایت به مدت 1 سال است.
اگر در وبسایت دارای حساب کاربری باشید و با آن به وب وارد بشوید، ما اقدام به تنظیم کوکی موقت برای شما می‌کنیم تا مشخص شود که مرورگر شما پذیرای کوکی‌ها هست یا خیر. این کوکی شامل هیچ داده‌ی شخصی و خصوصی نیست و با بستن مرورگرتان متوقف می‌شود.
بعد از اینکه به حساب کاربری خود در وبسایت وارد می‌شوید، چندین کوکی برای ذخیره‌ی اطلاعات ورودتان و انتخاب‌هایی که در صفحه‌ی وبسایت صورت داده‌اید، نصب و تنظیم می‌شوند. کوکی‌های ورودی به مدت 7 روز فعال هستند و اطلاعات انتخاب صفحاتی که داشته‌اید نیز در طول 1 سال در دسترس قرار خواهند داشت. اگر گزینه «من را به خاطر بسپار» را انتخاب کنید، در طول 2 هفته آینده، ورود شما بدون نیاز به وارد کردن مجدد نام کاربری و کلمه عبور خواهد بود. در صورتی که از حساب کاربری خود خارج بشوید، کوکی‌های ورود از بین می‌روند.
وب‌سایت اطلس شیعه از این کوکی‌ها تنها به منظور ایجاد تجربه کاربری بهتر برای بازدیدکنندگان خود استفاده می‌کند و هیچ‌گونه استفاده تبلیغاتی از این کوکی‌ها در نظر گرفته نخواهد شد.

تا چه مدت اطلاعات شما را نگهداری می‌کنیم ؟
اگر در وبسایت ما نظر خود را به اشتراک بگذارید، نظر و داده‌های متای آن به مدت نامحدود نگهداری و ذخیره خواهد شد. در این صورت امکان پیگیری نظرات به‌صورت خودکار مقدور می‌شود و نیازی به نگه داشتن نظراتِ در انتظار بررسی نخواهد بود.
کاربرانی که در وبسایت ما ثبت‌نام می‌کنند، اطلاعات کاربری‌شان نیز حفظ و ذخیره می‌شود. تمام کاربران می‌توانند اطلاعات خود را مشاهده کنند، آنها را ویرایش کنند یا اطلاعات شخصی خود را هر وقت که مایل باشند، پاک کنند. (فقط امکان تغییر نام کاربری وجود ندارد). مدیران وبسایت نیز می‌توانند این اطلاعات را رؤیت و ویرایش کنند.
دیدگاه‌های بازدیدکننده ممکن است از طریق یک سرویس تشخیص هرزنامه خودکار بررسی شوند.

حقوق شما در رابطه با داده‌های خود چیست؟
اگر در این وبسایت، صاحب حساب کاربری باشید، یا نظری به اشتراک بگذارید، حق درخواست فایل داده‌های شخصی خود – یعنی داده‌هایی که ما از شما دریافت و نگهداری کرده‌ایم- را دارید. این داده‌ها شامل هر چیزی است که در وبسایت بر جای گذاشته‌اید. ضمنا حق درخواست برای پاک کردن تمام داده‌های شخصی‌تان نیز کاملا محفوظ است. البته این داده‌ها مواردی را که برای اهداف مدیریتی، قانونی و امنیتی در اختیار داریم، شامل نمی‌شود.

تغییرات در سیاست حفظ حریم خصوصی کاربران
باتوجه به اینکه تغییرات در این برگه بسیار کم است، اما امکان دارد باتوجه به تغییرات در سایت این دسترسی‌ها تغییر بکند و ما ناچار به اعمال تغییرات جدید باشیم که در این صفحه تمام آنها افزوده خواهند شد و استفاده شما از این وب‌سایت به منزله پذیرش این قوانین است. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام درباره موارد بالا می‌توانید آنها را به اطلاع ما برسانید تا پاسخ تمام پرسش‌های شما ارسال گردد.