اِضرِبوا بَعضَ الرَّأیِ بِبَعضٍ یَتَوَلَّدُ مِنهُ الصَّوابُ
آراء را بر هم زنید تا از آن، درستى به دست بیاید.
غرر الحکم : ح ۲۵۶۷

اندیشکده مطالعات راهبردی تبلیغ بین‌الملل یک پروژه غیرانتفاعی علمی-فرهنگی، متشکل از اندیشمندان و نخبگان حوزه تبلیغ دین از سراسر جهان است. رسالت این پروژه دانش‌بنیان، پژوهشگر، ایده‌پرداز و آینده‌نگر، شناسایی نقاط قوت و ضعف در امر تبلیغ جهانی تشیع طی برگزاری نشست ها و رویدادهای تخصصی می‌باشد. در ادامه اندیشکده به ارائه دستورالعمل‌ها و راهکارهایی جهت تقویت نقاط قوت و رفع کاستی‌ها خواهد پرداخت.
اندیشکده ‌ضمن بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند پیشکسوتان امر تبلیغ، با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، نسبت به موضوعات و د‌غدغه‌های اساسی تبلیغ در عصر حاضر به تعمق و پژوهش خواهد پرداخت. برخی از این کارگروه‌ها عبارتند از: کارگروه آسیب شناسی تبلیغ، کارگروه محتوای تبلیغی، کارگروه مراسمات مذهبی و ایام تبلیغی، کارگروه تبلیغ و فضای مجازی، کارگروه ایده‌های نوین تبلیغی و غیره. بخش مهمی از فعالیت این اندیشکده، میزبانی نشست‌های علمی و دوره‌های آموزشی خواهد بود.

نشست‌های علمی
و مطالعات منطقه‌ای

با اینکه در جریان پروژه‌های دیگر مؤسسه، بسیاری از زوایای مختلف فعالیت‌های تبلیغی در جهان مورد بررسی و کنکاش قرار می‌گیرند، لکن جهت اطلاع از آخرین دست‌آوردها، تغییرات منطقه‌ای و چالش‌های فرهنگی، نیازمند دعوت از کارشناسان و بحث و گفتگو با ایشان هستیم.
این مهم در نشست‌های علمی اندیشکده محقق خواهند شد. این نشست‌ها که با دعوت از کارشناسان حوزوی و دانشگاهی و مبلغین موفق و مجرب برگزار خواهد شد، مطالبی را که در پروژه اطلس شیعه و تاریخ شفاهی قابل احصا نبوده است را مورد بررسی قرار خواهند داد. این نشست‌ها ابتدائا با محوریت منطقه پایلوت برگزار خواهند شد، لکن به فراخور نیاز، در موضوعات دیگر نیز از کارشناسان دعوت به عمل خواهد آمد. 
نکته: جهت شرکت در نشست‌ها، می‌بایست در وبسایت اطلس شیعه عضو باشید.

درباره منطقه پایلوت بیشتر بخوانید…

اهداف پروژه نشست‌های علمی
آشنایی با صاحب‌نظران و محققین این عرصه
ایجاد محیطی علمی جهت گفتگو و هم‌اندیشی
پرورش و توانمندسازی شرکت‌کنندگان با هدف تقویت تیم پژوهشی اندیشکده
شناسایی معضلات و مشکلات تبلیغی جهت ارجاع به کارگروه‌های منطقه‌ای
بررسی موضوعات کمتر کاوش‌شده در عرصه تبلیغ به صورت کارشناسانه
تولید محتوا و تدوین متون درسی متناسب با آموزش مبلغین بین‌المللی

اخبار، رویدادها، تازه‌های نشر و خواندنی‌های دیگر از سراسر جهان در حوزه تشیع را در بلاگ ما دنبال کنید.

سلب مسئولیت

  • اطلاعات ارائه‌شده در مطالب این وب‌سایت توسط تیم تحریریه وبسایت اطلس شیعه و به فراخور نیازسنجی صورت گرفته و اهداف مؤسسه گردآوری شده است.
  • تحریریه اطلس شیعه به علت حساسیت بعضی از موضوعات ارائه شده، همواره در تلاش بوده است که محتوایی دقیق و صحیح منتشر کند؛ با این حال هیچ‌گاه توصیه‌ نمی‌کند که در موارد حساس و تصمیم گیری های مهم از اطلاعات موجود در مقالات سایت استفاده شود و در تمامی موارد،‌ در درجه اول کاربران را به مشورت با متخصصان و تماس مستقیم با مؤسسه توصیه می‌کنیم.
  • تیم اطلس شیعه به‌هیچ عنوان مسئولیت مطالب و توصیه‌های نقل شده در مطالب را بر عهده نمی‌گیرد و مسئولیت این مطالب و توصیه‌ها با گوینده اصلی خواهد بود.
  • در نهایت وب‌سایت اطلس شیعه مسئولیت هرگونه استفاده از مطالب موجود در این وب‌سایت یا هر اقدامی که با تکیه بر مطالب این سایت صورت گرفته و منجر به ایجاد مشکلی برای کاربران شده است را از خود سلب می‌کند.
  • علی‌رغم سلب مسئولیت اطلس شیعه از استفاده از مطالب وب‌سایت،‌ تیم تحریریه ما همیشه صحت و دقت هر محتوایی را قبل از انتشار بررسی می‌کند و درصورت لزوم،‌ مقالات خود را در بازه‌های زمانی مختلف به‌روزرسانی می‌کند. با این حال لازم است کاربران قبل از اتخاذ تصمیم بر اساس مقالات وبسایت و یا بکارگیری توصیه های نقل شده در این مقالات، ضمن تأمل، اقدام به مشورت با متخصصین اطلس شیعه نموده و سپس‌ اقدام نمایند.
  • وب‌سایت اطلس شیعه گاها در نگارش مقالات خود به وب‌سایت‌های مختلفی لینک داده است که این امر صرفا جهت ذکر منبع یا ارجاع دادن به صفحه‌ای دیگر (برای اطلاعات بیشتر و…) می‌باشد. وجود لینک یک وبسایت دیگر در اینجا به معنای تایید استفاده از مطالب، خدمات و محصولات این وب‌سایت‌ها توسط اطلس شیعه نیست و مسئولیت استفاده از این مطالب/خدمات/محصولات برعهده کاربر و سایت ارائه‌دهنده محتوا/خدمت/محصول است.
  • وب‌سایت اطلس شیعه برای آشنایی کاربران با محصولات فرهنگی و بهره‌بردن از محتوای محصولات فرهنگی-هنری برتر دنیا، گاها به معرفی کتب، مقالات، مجلات، فیلم‌های مستند و سایر محصولات چندرسانه ای خواهد نمود. فرآیند ایده‌یابی و آماده‌سازی این گروه از محتوا همواره در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران انجام شده‌است. سپاسگزار خواهیم بود اگر مغایرت احتمالی محتوا با قوانین و یا مشکلات دیگر در صحت و دقت محتوا را به ما گزارش کنید تا فورا اصلاح شود.
  • وبسایت اطلس شیعه در فرایند پیش‌برد پروژه‌ها، گاها به معرفی شخصیت‌های حقیقی و حقوقی خواهد پرداخت. در این گروه از محتوا همواره تلاش تحریریه اطلس شیعه بر صحت سنجی اطلاعات، ارائه محتوای منصفانه و دوری از جانب‌داری و رفتارهای اقلیت ستیز بوده است. با این حال دریافت نظرات و انتقادات شما در این خصوص مزید امتنان است. در صورتی که تصور می‌کنید مطالب ارائه شده نسبت به یک شخصیت حقیقی یا حقوقی دور از واقع است، حتما مراتب را به ما گزارش دهید تا اقدام مقتضی صورت پذیرد. تیم تحریریه ما همواره پذیرای دیدگاه‌های تازه خواهد بود.
  • اطلاعات مکانی و جغرافیایی ارائه شده در وبسایت اطلس شیعی صرفا تقریبی و بر اساس اطلاعات موجود در فضای وب جمع‌آوری شده است و در صورت استفاده از این اطلاعات جهت مسیریابی و ارسال مرسولات، اطلس شیعه مسئولیت خسارات احتمالی را به عهده نخواهد گرفت.

سیاست حفظ حریم شخصی

وب‌سایت اطلس شیعه طبق قوانین جرایم رایانه‌ای متعهد می‌شود که اطلاعات کاربران را با تمام امکاناتی که در اختیار دارد محافظت کند و به هیچ‌عنوان این اطلاعات را در اختیار سازمان‌ها و مراکز دیگر به منظور تبلیغات یا خدمات دیگر ارائه ندهد.
همچنین ما این امکان را در اختیار کاربران قرار داده‌ایم تا کاربران در صورت عضویت در سایت اطلس شیعه بتوانند، اطلاعات خود را ویرایش کنند یا در صورت درخواست برای حذف کاربری خود با ارسال درخواست به تیم پشتیبان این امکان برای آنها فراهم گردد.

ما چه اطلاعاتی را از کاربران جمع‌آوری می‌کنیم و چرا ؟
هنگام ورود شما به سایت اطلاعاتی همچون دفعات بازدید شما از سایت، مدت زمان حضور شما در سایت، نسخه مرورگر، دستگاهی که با آن سایت را مشاهده می‌کنید، منطقه جغرافیایی شما و اطلاعات فنی دیگر که جهت بهینه‌سازی و بررسی ترافیک سایت به ما کمک خواهد کرد. این اطلاعات به هیچ عنوان به سازمان‌های ثالث فروخته نخواهد شد و فقط جهت بهبود سایت اطلس شیعه استفاده خواهد شد.
وقتی بازدیدکنندگان نظری در سایت ارسال می‌کنند، ما داده‌هایی که از کاربر هنگام نظر به جا مانده را جمع‌آوری می‌کنیم، مثل آدرس ایمیل، آدرس IP (نشانی پروتکل اینترنت)، زمان ارسال نظر و همچنین اگر آدرس ایمیل شما در سرویس که Gravatar ارائه می‌دهد ذخیره شده باشد، بعد از تائید نظر شما، تصویر کاربری شما در این سایت به نمایش در خواهد آمد.
اگر تصویری را در یکی از سرویس‌های ارائه شده در سایت اطلس شیعه قرار می‌دهید باید توجه کنید که این تصویر حاوی داده‌هایی درباره‌ی موقعیت مکانی مشخص (EXIF GPS) نباشد. بازدیدکنندگان دیگر می‌توانند بعد از ذخیره سازی تصویر موقعیت مکانی این تصاویر را استخراج کنند.

کوکی‌ها
بعد از به اشتراک گذاشتن نظر در وبسایت، شما می توانید تصمیم بگیرید که نام، نشانی ایمیل و وبسایت‌تان در کوکی ذخیره بشود یا خیر. در این زمینه حق انتخاب دارید اما در صورت پذیرش ذخیره‌ی اطلاعات در کوکی، در مراجعات بعدی خود به وبسایت برای اشتراک‌گذاری نظرات، نیاز به پُر کردن فرم اطلاعات نام‌برده نخواهید داشت. ماندگاری کوکی‌ها در وبسایت به مدت 1 سال است.
اگر در وبسایت دارای حساب کاربری باشید و با آن به وب وارد بشوید، ما اقدام به تنظیم کوکی موقت برای شما می‌کنیم تا مشخص شود که مرورگر شما پذیرای کوکی‌ها هست یا خیر. این کوکی شامل هیچ داده‌ی شخصی و خصوصی نیست و با بستن مرورگرتان متوقف می‌شود.
بعد از اینکه به حساب کاربری خود در وبسایت وارد می‌شوید، چندین کوکی برای ذخیره‌ی اطلاعات ورودتان و انتخاب‌هایی که در صفحه‌ی وبسایت صورت داده‌اید، نصب و تنظیم می‌شوند. کوکی‌های ورودی به مدت 7 روز فعال هستند و اطلاعات انتخاب صفحاتی که داشته‌اید نیز در طول 1 سال در دسترس قرار خواهند داشت. اگر گزینه «من را به خاطر بسپار» را انتخاب کنید، در طول 2 هفته آینده، ورود شما بدون نیاز به وارد کردن مجدد نام کاربری و کلمه عبور خواهد بود. در صورتی که از حساب کاربری خود خارج بشوید، کوکی‌های ورود از بین می‌روند.
وب‌سایت اطلس شیعه از این کوکی‌ها تنها به منظور ایجاد تجربه کاربری بهتر برای بازدیدکنندگان خود استفاده می‌کند و هیچ‌گونه استفاده تبلیغاتی از این کوکی‌ها در نظر گرفته نخواهد شد.

تا چه مدت اطلاعات شما را نگهداری می‌کنیم ؟
اگر در وبسایت ما نظر خود را به اشتراک بگذارید، نظر و داده‌های متای آن به مدت نامحدود نگهداری و ذخیره خواهد شد. در این صورت امکان پیگیری نظرات به‌صورت خودکار مقدور می‌شود و نیازی به نگه داشتن نظراتِ در انتظار بررسی نخواهد بود.
کاربرانی که در وبسایت ما ثبت‌نام می‌کنند، اطلاعات کاربری‌شان نیز حفظ و ذخیره می‌شود. تمام کاربران می‌توانند اطلاعات خود را مشاهده کنند، آنها را ویرایش کنند یا اطلاعات شخصی خود را هر وقت که مایل باشند، پاک کنند. (فقط امکان تغییر نام کاربری وجود ندارد). مدیران وبسایت نیز می‌توانند این اطلاعات را رؤیت و ویرایش کنند.
دیدگاه‌های بازدیدکننده ممکن است از طریق یک سرویس تشخیص هرزنامه خودکار بررسی شوند.

حقوق شما در رابطه با داده‌های خود چیست؟
اگر در این وبسایت، صاحب حساب کاربری باشید، یا نظری به اشتراک بگذارید، حق درخواست فایل داده‌های شخصی خود – یعنی داده‌هایی که ما از شما دریافت و نگهداری کرده‌ایم- را دارید. این داده‌ها شامل هر چیزی است که در وبسایت بر جای گذاشته‌اید. ضمنا حق درخواست برای پاک کردن تمام داده‌های شخصی‌تان نیز کاملا محفوظ است. البته این داده‌ها مواردی را که برای اهداف مدیریتی، قانونی و امنیتی در اختیار داریم، شامل نمی‌شود.

تغییرات در سیاست حفظ حریم خصوصی کاربران
باتوجه به اینکه تغییرات در این برگه بسیار کم است، اما امکان دارد باتوجه به تغییرات در سایت این دسترسی‌ها تغییر بکند و ما ناچار به اعمال تغییرات جدید باشیم که در این صفحه تمام آنها افزوده خواهند شد و استفاده شما از این وب‌سایت به منزله پذیرش این قوانین است. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام درباره موارد بالا می‌توانید آنها را به اطلاع ما برسانید تا پاسخ تمام پرسش‌های شما ارسال گردد.